Prouvé

Stworzenie sklepu internetowego dla nowej marki z branży beauty

Shopify
E-commerce
Meta Ads

Z modelu MLM,
na rynek detaliczny.

Prouvé to polska firma e-commerce założona w 2017 roku, która tworzy perfumy, kosmetyki do pielęgnacji ciała i domu, środki czystości oraz suplementy diety, działając w modelu marketingu wielopoziomowego (MLM).
W 2025 roku firma podjęła decyzję o uruchomieniu osobnego sklepu internetowego dedykowany Klientom B2C. Związku z tym w 2 osobowym zespole rozpoczęliśmy pracę nad nową platformą e-commerce opartą o Shopify i plan Grow.
Moim głównym zadaniem było dostosowanie szablonu do wymagań projektowych i konfiguracja sklepu z rozwiązaniami zewnętrznymi (Google, Inpost, Meta). Kolejnym etapem była promocja nowej marki na rynku, głównie w oparciu o ekosystem Meta.
+ 2%
Całościowy współczynnik konwersji
+ 8%
Współczynnik powaracających klientów
3.0
ROAS dla kampanii z jednej grup produktowych
7.0
ROAS dla kampanii remarketingowej
"Michał posiada wiedzę i kompetencje, obejmujące zarówno aspekty techniczne, jak i kreatywne w zakresie rozwoju e-commerce. Nasza współpraca przyniosła szereg pozytywnych rezultatów."
Daniel Dyko
Marketing Manager, Prouvé

Od zera do gotowego sklepu.
W 12 tygodni.

Pierwszym krokiem było przeprowadzenie rozbudowanych warsztatów wewnętrznych, aby dogłębnie zrozumieć Klienta, otoczenie rynkowe oraz nasze kluczowe USP w nowej przestrzeni. Ustaliliśmy także strategię pricingową oraz promocyjną.
Po zakończeniu fazy UX i podstawowej konfiguracji Shopify, przygotowałem plik CSV do importu ponad 300 SKU w 5 kategoriach produktowych. Zależało nam, aby wraz z uruchomieniem sprzedaży system był jak najlepiej przygotowany do obsługi przez szeroki zespół. Dlatego już w pliku wdrożyłem między innymi precyzyjny system tagowania, który ułatwił przyszłe zarządzanie ofertą.
Ze względu na szeroki asortyment, musieliśmy także przygotować szablony stron dla poszczególnych grup produktowych oraz wdrożyć kluczowe informacje lub zmienne poprzez meta pola i aplikacje zewnętrzne.

Jeden magazyn,
dwie platformy sprzedażowe.

Największym wyzwaniem okazało się połączenie platformy Shopify z aktualnym systemem logistycznym. Strona dedykowana MLM była oparta o autorski CMS, działający w specyficznym otoczeniu technologicznym, natomiast sercem logistyki był system ERP.
Rozwiązanie tego problemu wymagało licznych konsultacji oraz szczegółowych testów wewnętrznych. Ostatecznie integracja została zrealizowana dzięki technologii Webhook, która zapewnia stałe połączenie z kluczowym podmiotem w systemie i synchronizację danych w czasie rzeczywistym.

Najważniejsze optymalizację
i funkcjonalności.

Sklep internetowy wymaga szczególnej uwagi pod kątem optymalizacji konwersji. Z tego też względu wprowadziliśmy szereg narzędzi i technik, które miały na celu wspieranie sprzedaży i budowanie zaufania dla marki nierozpoznawalnej na klasycznym rynku B2C.
Ściśle współpracowaliśmy także z analitykami w celu ustalenia optymalnych progów darmowych dostaw oraz dodatkowych gratisów, szczególnie w pierwszej fazie rozwoju sklepu. W kolejnych etapach wykorzystaliśmy ogólne zasady, na przykład: progi darmowej dostawy ustalaliśmy na poziomie 10-15% wyższym od średniej wartości koszyka.
Rozwiązania te wprowadzaliśmy za pomocą szablonu, aplikacji zewnętrznych lub bezpośredniej pracy z kodem Liquid.
Szybki podgląd i dodanie do koszyka
Redukuje liczbę kliknięć, skracając ścieżkę do koszyka i eliminując konieczność przeładowania strony. Efektywnie optymalizuje CVR przez skrócenie Time-to-Purchase.
Sticky bar i cross-selling
Utrzymuje kluczowe wezwania do działania (CTA) i rekomendacje produktów komplementarnych w stałej ekspozycji. Pozycjonowanie treści aktywnie wspiera wzrost średniej wartości zamówienia.
Ostatnio oglądane produkty
Personalizuje doświadczenie zakupowe i przypomina o produktach, które wzbudziły zainteresowanie. To działanie wspiera retencję uwagi oraz stymuluje powrót do porzuconej ścieżki konwersji.
Automatyzcje Shopify Flow
Wprowadza natychmiastową reakcję na kluczowe zdarzenia, takie jak rejestracja lub porzucenie koszyka, w połączeniu z dynamicznym tagowaniem zamówień i klientów.
Asystetka AI
Wdrożenie narzędzia AI do natychmiastowej obsługi zapytań pre-sales i post-sales. Znacząco poprawia Customer Experience (CX) oraz redukuje obciążenie Działu Obsługi Klienta.
Szybkie i popularne formy płatności
Oferowanie preferowanych i najszybszych lokalnie metod płatności. Maksymalizuje zaufanie do checkoutu i przeciwdziała porzucaniu koszyków na krytycznym etapie transakcji.

Budowanie świadomości
i fundamentów sprzedaży.

W pełni odpowiadałem za prowadzenie kampanii Meta Ads. Po przeprowadzeniu testów podjąłem decyzję o zbudowaniu kilku kampanii z różnymi celami, odpowiadającymi poszczególnym etapom lejka sprzedażowego. Dużą uwagę poświęciliśmy kreacjom oraz efektywnemu sposobowi prezentacji naszych USP.
Wykorzystaliśmy praktycznie wszystkie najpopularniejsze formaty reklamowe: rolki, posty statyczne, karuzele i relacje. Korzystaliśmy zarówno z kampanii Advantage+, jak i ręcznych ustawień, kończąc na działaniach remarketingowych.
Największym wyzwaniem było prawidłowe wyciąganie wniosków. Konto reklamowe miało zaledwie kilka tygodni, a w tym samym czasie w algorytmie Meta odnotowano dużą ilość zmian. Dysponowaliśmy także umiarkowanym budżetem reklamowym, dlatego kluczowym elementem prowadzenia kampanii było cotygodniowe, dokładne analizowanie wszystkich zestawów reklam. Pozwalało to prognozować trendy i natychmiast wprowadzać optymalizacje.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące projektu

Jaką rolę pełniłem w zespole?

Zostałem zatrudniony na stanowisku specjalisty ds. e-commerce. Moim głównym zadaniem było współtworzenie nowego sklepu internetowego, jego promocja na rynku B2C oraz ciągła optymalizacja konwersji.

W jak dużym zespole pracowałem?

Zespół składał się z 5 osób, przy czym dwie były bezpośrednio zaangażowane w prace nad e-commerce. Ja osobiście odpowiadałem za działania reklamowe w ekosystemie Meta Ads.

Czy wyniki z kampanii można uznać za dobre?

W mojej ocenie – zdecydowanie tak. Prouvé to marka zaledwie kilkumiesięczna, znajdująca się w początkowej fazie rozwoju i konkurująca na bardzo nasyconym rynku. W ciągu jednego kwartału udało się stworzyć kampanię, która stale obniżała koszt zakupu dzięki wypracowaniu precyzyjnego targetowania oraz spójnej linii wizualnej. Dodatkowo stawki za konwersje na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego były bardzo atrakcyjne, co potwierdził zarówno zewnętrzny konsultant, jak i zespół Meta Support Pro.

Czy w trakcie prac były wykonywane inne zadania?

Tak, niniejsze case study dotyczy tylko wybranego zakresu prac. W trakcie projektu byłem również odpowiedzialny za bieżącą administrację stroną mlmprouve.com, opartą na autorskim systemie CMS. Do moich dodatkowych zadań należało dostarczanie contentu (zdjęć oraz wideo) dla osoby zajmującej się prowadzeniem mediów społecznościowych.

Czy w projekcie wykorzystano AI?

Tak, najodważniejszym krokiem było wykorzystanie wirtualnych materiałów UGC przygotowanych przy pomocy narzędzia HeyGen. Niestety to rozwiązanie nie spotkało się na razie z uznaniem klientów i kreacje te osiągały słabe rezultaty. Z kolei w codziennej pracy nad e-commerce bardzo pomocny okazał się Sidekick – natywny agent AI platformy Shopify.